Sidor

måndag 5 september 2011

Brev till tittarombudsmannen

Kära tittarombudsmannen.

Mina favoritfilmer är Utvandrarna och Nybyggarna av Jan Troell.
Liksom Carl-Oskar och Kristina utvandrade mina förfäder till Amerika. 
Det var bl.a. min farfars far. Han tjatade mångt om mycket på sin kärestas föräldrar för få ta med henne på resan. De hade svårt att släppa henne från Timmernabben men lät det till slut få gå vägen.
Tyvärr omkom hon på resan när hon skulle mata måsar från relingen. 

Jag kan nästan alla repliker i filmerna utantill förutom de som danskarna säger i början av resan. Min favoritscen är den där indianerna äter ägg. 
Den säger mycket, tycker jag.
Jag tycker som sagt väldigt mycket om filmerna men har ju sett dem så många gånger nu. Finns det inget extramaterial ni skulle kunna visa, typ bloopers?

/Boo Fast


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar