Sidor

måndag 19 september 2011

VM i Kaffeöverdos - Del 1

Världsmästerskapen i Kaffeöverdos går av stapeln i Karlstad i veckan och givetvis är Samlevnadsredaktionens värmlandskorrespondent på plats.

Tävlande har vallfärdat hit från alla världens hörn. En av dem är Kåre Nör från Hörnefors utanför Umeå.
- Jag kommer ju verkligen från ett hörn, bokstavligt talat. Huset jag och min fru bor i är vinklat, och i vinkeln bor vi. Dessutom låter ju mitt namn nästan som "corner" -  alltså "hörn" på engelska - om man läser fel. Jag är väldigt taggad!

Två favoriter bland de tävlande är colombianen Cofhe Owdi och vår egen svenske mästare från Malmö: Kaffin Frih, som tog hem titeln som "Årets Kaffestinn" på Mosebacke i Stockholm i våras.

- Det är bryggkaffe som gäller, svart då. Nä kaffe-latté skit har jag aldrig förstått mig på, det är inte min kopp te. Te det dricker jag aldrig heller för den delen, jävligt mesigt är det - te alltså. Gott nytt på er med, säger Kaffin Frih till Samlevnad i en telefonare från nyårsafton 2006.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar