Sidor

fredag 18 november 2011

Samlevnads Smalskola!

Samlevnads Tony ska snart få hålla helg och är därmed klar med sin bulimi-arbetsvecka. Först ger vi er hans sista tankar kring denna viktminskningsmetod. 

Fredag Lunchtid


Det känns både skönt och märkligt att veckan nu snart är över, att magen ömsom står rakt ut ömsom klistras vid mina inre organ som ett torkat kadavers hud. Under veckan som har gått har jag lärt mig att det finns oändligt många redskap för att locka fram kräkreflexen, hur man effektivast frossar och jag har även fått en vän för livet - norrlänningen Bengt från krogen.
När jag ställde mig på vågen i morse blev jag högst förvånad. Mina tidigare 67 kilo hade rasat till 38 och jag känner mig som en helt ny människa. Visst får jag en hel del blickar från mina vänner och bekanta, men jag har insett vad det är som är viktigt här i livet.

Självklart är det viktigaste MATEN. Både förtärandet och uppstötandet av den. Folk kan få säga vad de vill, det här är ett liv jag vill leva. Jag har nu sagt upp bekantskapen med mina tidigare närmsta vänner, de förstår helt enkelt inte. Den ende jag har kvar är nu Bengt, som lovat att laga ett storkok palt till mig två gånger i veckan.

Det här var helt klart rätt metod för mig att leva ett hälsosammare liv. Även om min testvecka är över kommer jag att fortsätta leva det här livet. På mitt köksbord ligger nu flera nya kräkredskap att testa (bland annat en sticksåg, en spikklubba och en torkad svans från ett bältdjur) och kylen är full med fett- och sockerrik mat.  Jag har även skickat in en ansökan om att få byta namn till Tony Bulimi Torstensen.

Bältdjur i roadkill-form. Både bra som krubb och kräkpinne.

















Jag kan varmt rekommendera bulimia nervosa och om det är någon av er läsare som vill ha tips på de bästa kräkredskapen är det bara att höra av sig på mail: tony_bulimi@atochkrakheladagen.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar