Sidor

onsdag 15 februari 2012

Alla hjärtans dag!

Som ni säkert känt, där inne i bröstet (där det gör ont), så har Alla hjärtans dag ännu en gång passerat. Lika grå och trist som övriga februaridagar.

Men då ska ni få höra vad man i Stockholms stad – själfvhaste hufvudstadten – har hittat på!

Nyheten nådde mig i morse när jag förstrött följde Nyhetsmorgons eget kärleksfirande.
I dag kunde man prova på HJÄRT- OCH LUNGRÄDDNING i Solna! WOW!

Jag kan verkligen föreställa mig att följande konversation ägde rum någonstans i förorten i morse, samtidigt som jag satt här och åt min smörgås med flamberat grishjärta:

Make: Go'morrn
Hustru: Har du glömt vad det är för dag i dag?
Make: Åh, helvete! Grattis på fölse'dan!
Hustru: Nej, det är alla hjärtans dag.
Make (sorgset och insiktsfullt): Oj, ja visst ja...
(Tystnad)
Make: Men älskling hur, hur ska vi få liv i vår opassionerade relation?
Hustru: Ja, du. Jag vet faktiskt inte... men i dag måste det göras. Annars ger jag upp.
Make: Men vad är det här!? Hjärt- och lungräddning i Solna centrum! Där har vi svaret på vår gåta. Kom älskling, nu börjar äventyret! Äntligen ska du få veta hur mycket jag älskar dig.

Mitt förslag på en komponent i en riktig kärleksmeny!

1 kommentar:

  1. Förslag till uttjatade låttexter: What doesnt kill you makes you stronger. HATAAAAAAAAAAAAAAAA

    SvaraRadera