Sidor

fredag 24 februari 2012

Ett inlägg om nästan ingenting. Och om läsk


Idag dricker jag Loranga. Det är inte något man gör varje dag. Dels för att min tandläkare har förbjudit mig att dricka läsk överhuvudtaget. Men emalj hit eller dit (mest dit faktiskt, jag har inte mycket kvar), det främsta skälet till att jag nästan aldrig dricker Loranga är för att man inte ser Loranga.
Det känns väldigt mycket läsk-back. Jag saknar läsk-backarna. Fyllda till brädden av, i ärlighetens namn, ganska medioker läsk. Portello, den heliga pommacen och någon sunkig variant av cola. Inte på något sätt äckligt men mycket mediokert.
Sockerdrickan är antagligen den enda som kan klassas som rent äcklig. Jag har aldrig träffat någon som säger sig gilla denna sliskiga dryck. Men skulle jag köpa mig en back så skulle den få plats där. Av rent nostalgiska skäl.
Hursomhelst saknar jag en back med läsk i skafferiet. Det var mest det jag ville säga. Och att jag dricker Loranga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar