Sidor

tisdag 6 mars 2012

Hej!


I helgen var jag på äventyr utomlands. Jag besökte det där landet ni vet. De som uppfann fotboll, engelska och, utgår jag från, baked beans.
Väl där irriterade jag mig på sådant man irriterar sig på. Att de kör på fel sida vägen. Att snubbar tycker att det är en bra idé att ha shorts på sig fastän det inte är mer än tio grader varmt ( här kan tilläggas att jag irriterar mig på alla som har shorts på sig utanför badstranden, oavsett om det så är trettiofem grader varmt. Men nu har inte det riktigt med ämnet att göra. Märker ni att jag börjar tappa bort mig nu? Det gör jag. Bäst att återgå till huvudämnet.). Att de vägrar prata med små bokstäver. Att de på fullaste allvar tror att te skulle kunna ersätta kaffe.
Men nu är jag alltså hemma igen. Och irriterar sig på sånt som man irriterar sig på här hemma i Svedala. Till exempel att någon dåre verkade göra donuts med sig gatsopare utanför mitt fönster redan vid halv nio i morse.  Samt att mitt kaffe är slut.
It´s all swings and roundabouts, really 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar