Sidor

torsdag 15 mars 2012

Iakttagelser

På ansiktsboken köttar folk upp all möjlig skit, det är bara att konstatera.
Dock höjer sig ibland skitens skit – så kallat skit med stort s, så här: Skit – över resten av skiten.

Härom kvällen läste jag en förskräckligt dum statusuppdatering. Den löd som följer.

"Visst är sångaren i Dead by April sjukt lik Xavier?"

Och så en bild på april-liket:



















Då tänkte jag: Nej. Du är fan dum i huvudet.

Se själva:


















Likt? Nej. Charles Xavier sitter för det första i rullstol. Han är skallig och har aldrig mössa på sig inomhus. Dessutom skulle han aldrig tatuera något i skrivstil över bröstet.

Vidare läste jag kommentarerna och insåg att personen i fråga inte alls pratade om Charles Xavier i X-men.

Då tänkte jag: Du är fan dum i huvudet.

1 kommentar:

  1. Vad trött man blir när man inte kan skicka ett meddelande till någon på Facebook (alltså inte en statusuppdatering) utan att få se en åsikt om det, att det var skit, från någon som överhuvudtaget inte hade med saken att göra..
    Jag kan tyvärr inte avgöra hur pass allvarlig du/ni är i inlägget men det spelar inte så stor roll, att bli kallad dum i huvudet är sällan trevligt oavsett.

    SvaraRadera