Sidor

torsdag 10 november 2011

Hot om...vad?

Jag var med om en underlig incident idag. Efter ytterligare en hård dag i gruvan vandrade jag och min vän F hemåt i sakta mak. Vi småsnackade, sparkade på burkar och betedde oss kort sagt som två riktiga mönstermedborgare. Plötsligt avbryts dock lugnet av att en liten kille på cykel får syn på F och börjar vråla. Ganska snart dyker det upp ytterligare fyra, fem kids. Alla vrålar att F är "elak" och "dum". F förklarar att han vänligt men bestämt hindrat de små liven från att avbryta en fotbollsmatch.
Barnen följer efter oss, eller rättare sagt F mig ger dem fullständigt fan i, och avslutar det hela med att försöka kasta löv på F samt vrålar att dem ska "kränka honom".
"Vi ska kränka dig!"
Det är ju suveränt!
Frågan är bara hur?
Internetmobbning? Sätta upp lappar? Säga att hans jacka är ful?
Jag väntar med spänning. Det här kan bli roligt!
Det skulle ha varit en bild på ett argt barn här. Bildgooglar man arga barn är detta vad som bjuds. Men man gillar bilden ändå.

1 kommentar: