Sidor

söndag 6 november 2011

Samlevnads Smalskola!

Tony fortsätter sin bulimi-vecka och håller Samlevnad uppdaterade!

Torsdag morgon

Jag ber om ursäkt att en hel dag försvunnit ur mina anteckningar. Det var nämligen så att jag träffade en norrlänning när jag stod och kräkte upp grillbuffé i urinoaren på en av stans restauranger i tisdags kväll. Han frågade om jag mådde bra, varpå jag svarade "Oui, oui, bara bulimi!"
Jag berättade mer om hälsoprojektet jag gjorde för Samlevnad och han blev väldigt entusiastisk.
– Ska'ru eta någe så du bli mätt då e're palt! sa han och så ringde han sin mor efter recept på pite-palt.
En timme senare stod vi i norrlänningens lägenhet och kokte en helvetisk mängd potatisbollar med fläsk. Det är det sista jag minns innan jag vaknar  upp på golvet, nerskiten och kallsvettig, ett helt dygn senare. Jag frågade norrlänningen vad fan som hänt och det var väl inget sa han.
– En gedigen palt-koma!
Sedan fick jag låna ett par byxor och gå hem.

Om det var så vidare lyckat, sett ur mitt ät-och-kräk perspektiv, det vet jag inte. Men jag har en nyfunnen vän. Nu ska jag äta fyra påsar chips som legat och dragit till sig i kaffegrädde.

För att reta svalget:
Tänkte prova sticka flera begagnade rektal-termometrar i halsen. De är ju relativt strömlinjeformade men jag tror att smaken och lukten kan få mig att stöta upp dagens måltider utan problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar