Sidor

onsdag 29 februari 2012

Att dissa djur V

Ni som följt med i den här serien har kanske fått bilden av att jag inte är överdrivet förtjust i djur. Det har ni jävligt rätt i. Men det är en skillnad mellan att känna ett visst obehag och att vara riktigt jävla skiträdd. Det finns bara ett djur som gör mig riktigt rädd. Stålmannen har sin kryptonit. Jag har mina ormar.

Min flickvän och jag har utarbetat en teknik som går ut på att hon håller för mina ögon så fort jag ser en orm på tv. Det är på den nivån det ligger. Harry Potter gillar Voldemort mer än vad jag gillar ormar. Kim Jong-Un gillar demokrati mer än vad jag gillar ormar. Jag har till och med hört ett rykte om att Kent Ekeroth gillar mångfald mer än vad jag gillar ormar.

Vad beror då detta på? Inte vet jag, skulle jag kunna svara. Jag skulle gissa på att det beror på att ormar helt enkelt är sjukt jävla obehagliga. För att inte prata om människor som håller ormar som husdjur. Tröja med lustigt tryck, läderarmband, tribaltatuering och dessutom en fucking jävla orm. Det är lite så min bild av den genomsnittlige ormägaren ser ut. Ibland, för att inte säga oftast, kombinerat med en frisyr som den genomsnittlige småstadsfrisören skulle benämna som "fräck". Och det kan vi väl alla vara överens om inte är en trevlig syn?
Nej, jag vågade inte googla "orm". Jag googlade "mjukisorm". Man tar vad man får helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar