Sidor

lördag 25 februari 2012

Brev till tittarombudsmannen

Käre tittarombudsmannen!
Jag har med stort intresse bevakat det som skett de senaste dagarna, då vår framtida regent kommit till jorden. Enligt beskrivningar från såväl Statsministern som Prins Daniel, faren själv, så är prinsessan mycket söt. Jag uppskattar att ni varit på plats under alla skeenden, och främst uppskattar jag att ni visade upp Statsministerns sigill. Det var nämligen så att jag och min hustru hade en tämligen intensiv dispyt om huruvida stämpeln i fråga hade trä- eller elfenbensskaft. 


Vad jag är mindre nöjd med är valet av namn. Estelle heter nämligen min motbjudande svägerska som jag tycker föga om. Hon är ett rultigt påfund som roffar åt sig av det mesta då det bjuds till gående bord. Mest tycker hon om rostbiff – liksom jag – och varje gång det bjuds håller min hustru mig tillbaka så att denna klump kan ta uppemot 15 skivor åt gången. 


Kan ni inte vänligen be Hans majestät Konungen att ta om kungörelsen av flickebarnets namn, och då även be honom att ändra tilltalsnamnet? 


/Eder vänligen, Eskil Bergenklint


Prins Daniel visar här med en förbluffande
exakthet min feta svägerskas midjemått. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar